DİZİ ÖNERİSİ #1 / Penny Dreadful (bir dizi daha elveda dedi)


Şu son 10 yılda hangimiz yabancı dizi sever olmadık ki! Heyecanla internetten takip ettiğimiz, izleyip doyamadığımız, hangimiz önce izlediysek dayanamayıp birbirimize spoiler verdiğimiz, birbirimizle tartışıp dedikodu yaptığımız…
Bende o grubun sadece küçük üyelerinden biri olarak, bunca zamandır izlediğim dizilerden naçizane bilgimle bugün sizlere bir öneride bulunmak –az biraz detaysız tanıtımını da yapmak – istediğim “Penny Dreadful” dizisi ile başlamak istiyorum.
Ben bu dizi ile 2014 yılının Haziran ayının ortasında şans eseri tanıştım. 8 bölüm olması ve bölüm sonu yorumlarını okuyup –Evet, izlemeden bölüm sonu yorumları okuyorum J- diziye şans vermeliyim demiştim. Konu 1800’lü yılların Londra’sında Kraliçe Victoria döneminde geçmesi ve mistik aynı zamanda bohem hava taşıması ile beni kendine adeta mıknatıs gibi çekmişti. Birde başrolde Eva Green gibi bir başyapıtı oynatmaları ile ayrıca sevgimi kazandılar diyebilirim.

Bunlar beni kendime çekedursun, asıl dizideki karakterlerin hepsinin ayrı bir hikayesi olması ve bu hikayeleri ise tek bir noktada birleştirilmesi diziye ayrı boyut ayrı bir hava kazandırıyor. Karakter dedim dedim kimlerden mi bahsediyorum ? –Ben diyim Victor Frankestein, siz diyin Dorian Gray, o desin Dracula !







Bunların her birinin ayrı başyapıt olması ve mükemmel bir kurgu- bütünlük içinde gitmesi ile adeta birinci sezonunu tam 3-4 kez baştan izledim. Bazı sevdiğim bölümleri açtım ve baştan tekrar tekrar izledim. Kostümler, müzikler, yer yer okunan şiirler, şairane sözler sanki sizi o dönemde bir tiyatroya götürüyormuş hissiyatı veriyor. Bu kadar kaliteli bir dizinin –her biri 8 bölüm- 3 sezon oynaması ve son bulması cidden bizleri çok üzdü. Özellikle diziyi bitireceklerini söylemeyip, art arda 2 bölüm yayınlayıp; ardından “END” yazısını koymaları ise birçoğumuzun böğrüne taş oturur gibi oturdu kaldı. John Logan şu anlık diziyi bitirdiğini ama çok küçük bir ihtimal dahilinde devamı gelebileceğini söylemiş (Okuduğum bir kaynağa göre). Zaten diziyi dikkat ile takip edenler, son bölümle dizinin nereden nasıl canlanacağını tahmin edebilir. Şahsen dizinin devam etmesini canı gönülden isterim ama tam tadında bıraktıkları için, ikinci kez bitirdiklerinde aynı tadı verir mi bilemiyorum. Bir de diğer bir isteğim ki yapımcılarında isteği, Game of Thrones ile aynı gün ve saate koymamaları. Millet GOT izleyecek diye cağnım diziyi izlemiyor. Sonra düşük reyting den dolayı diziyi bitiriyorlar. :(


Uzun lafın kısası, bir diziye başlamak isteyenler ama hangisi olduğuna karar veremeyenlere ilaç gibi gelecektir. İyi seyirler…



DİZİ ÖNERİSİ #1 / Penny Dreadful (bir dizi daha elveda dedi) DİZİ ÖNERİSİ #1 / Penny Dreadful (bir dizi daha elveda dedi) Reviewed by Miss B. on Eylül 21, 2016 Rating: 5

4 yorum:

  1. benim de çok sevdiğim bir dizi oldu. her karesi resim gibi tasarlanmış. her karakterin bir hikayesi var, hatta her karaktere ayrı dizi çekilebilir bile. umarım bir kaç sezon daha devam eder.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım, yapımcılar hayranları dinler de dizi kaldığı yerden devam eder. Kesinlikle izlemeye doyamadığım dizilerden biri..

      Sil
  2. 3. sezonu henüz seyredemedim ama şahane diziydi bitmesine üzüldüm yani..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki fazla yazıp spoiler vermemişim. :) Sormayın ben de çok üzüldüm, umarım devam eder...

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.