13 Şubat 2016 Cumartesi

Spor Günlüğüm #1 | Sorularla Program



Selamlar ! Yepyeni bir seri ile daha karşınızdayım. Bu sefer karar aldım ve yaza hazırlık yapmak isteyenlere yada benim gibi sağlıklı olmak adı altında karar verenlere 'Spor Günlüğüm'ü sizlerle paylaşmak istedim.

Sorularla program:

Neden bu programa başladım ?

-Tam tamına 2,5 yıldır düzenli spor yapan ben, üniversite zorluğu ve türevlerinden dolayı spor yapmaya bir türlü zaman ayırmak istemiyordum. O kadar yoruluyordum ki; bedenen ve ruhen eve geldiğimde adeta bulduğum ilk yere yapışıp kalıyordum. Çok şükür daha öncelerinden vücudum kendini koruması ile belli bir süre daha devam ettim. Son olarak geçirdiğim hastalıkla iyice kilo verince, bunu avantaj olarak benimseyip kilomu korumaya 'yağdan çok kas yapmaya' odaklanmaya başladım. Bunun sonucun da bu programı hazırladım.

Programın amacı nedir ?

-Programın amacı bana göre tüm gün evde olanlar yada işte masa başından kalkmayanlar yada benim gibi iş yapmaya üşenen öğrenciler ya da sağlıklı yaşamayı amaç edinip, günde az bir süre ile kaslarını çalıştırmaya yönelenler için oluşturulup; günün belli saatlerinde belirli hareketleri yaparak, fazla kilolarından kurtulup kasa dönüştürmeyi amaçlar. Bununla birlikte sağlıklı yeme alışkanlığını da kazandırmayı amaçlar.

Diyet olacak mı ?

-Tabi kide HAYIR. Ben şuana kadar ne kadar diyet yaptıysam, o diyetten sıkılıp hemen verdiklerimi geri aldım. Tek bir diyet uyguladım. Onda ise aynı şeyleri yapmaktan sıkıldım. Verdiklerimi koruyamadım. Aynı zamanda diyetler belli bir alana yöneldiği için; kan şekerini, tansiyonu,.. gibi durumları ayarlayamadığı için sağlık problemlerini de beraberinde getiriyor. Onun yerine düzenli ve sık yemek yiyerek, daha sağlıklı bir şekilde kilo verebilirsiniz.

Hareketler nasıl olacak ?

-Hareketler ilk başta herkesi daha doğrusu ham olan vücutlarımızı biraz zorlayan hareketler olacak. Fakat zaman geçtikçe hareketler size kolay gelip: 'Bunlar çok basit dahası yok mu?'' diyeceksiniz. Aynı zaman da her gün değişik hareketler yaparak vücudu tek bir düzene sokmayıp, her gün farklı bölgeleri çalıştıracağız.

-Çalışmalar ilk önce ısınma hareketleri ile başlayıp, ardından ana hareketler ve en son soğuma-toksin atma- yöntemi ile sonlanacaktır.

Program düzeni nasıl olacak ?

-Hareketleri sizlere günlük olarak vermeyi planlayıp, yanında ise desteleyici paketler halinde sunmayı planlıyorum.

Egzersizler için neler gerekli ?

-Hiç bir şeye :) Eğer evinizde varsa yada motive olacaksanız, dambıl ve yoga matı yeterli olacaktır.

''Program sonun da kaç kilo vereceğim?'' dediğinizi duyar gibiyim:

-Benim öyle HAFTADA BEŞ KİLO, AYDA 10 KİLO VERECEKSİNİZ! gibi ne bir iddaam ne de hedefim var. Bu demek olmuyor ki, kilo vermeyeceksiniz. Amacı yukarı da yazdığım gibi 'Hayatımıza Hareket Getirmek.' Hareketleri düzenli yapıp, yediklerinize dikkat ettiğiniz sürece illaki kilo vereceksiniz. Bir de herkesin kilo verme eşiği aynı olmadığı için -vücut yapıları, genetik yapıları farklı olduğu için- herkes aynı anda aynı kiloyu vermesi imkansız. Öncelikle bunları kabul ederek başlamalısınız.
Not: Spor yapmaya başladığınız da ilk hafta yada iki hafta vücut kendini savunmaya alacağı için, kilo vermeyip tam tersine aldığınızı görebilirsiniz. Bunun için kesinlikle üzülmeyin ! Tam tersine sevinmelisiniz ki hareketler işe yarayıp, vücudunuzu uyarmaya başlamış. Bu demek oluyor ki düzenli yaptığınız takdirde vücudunuz şekil almaya başlayacak. :)

Programa isteyen herkes başlayabilir mi ?

-Tabi kide başlayabilir. Önemli olan beyninizle anlaşıp, spor yapmaya kendinizi sağlıklı yaşamaya adamış olmak. Her şeyden önce, doktora gitmek en önemlisi! Fark edilmeyen başlangıç seviyesinde olan boyun fıtığınız yada diğer rahatsızlıklar varsa, bilinçsizce yapacağınız her hareket sizi sakatlanmaya bir adım daha yaklaştırır. Tek hareketle felç olabilirsiniz. Bunu unutmayın ! Doktor onayından sonra, rahatlıkla yapabilirsiniz.

'Sorularım var yardımcı olabilir misiniz ?' diye soranlar için:

-Sorularınız benim için hep önceliktir. Sağlık problemleri yada sağlıkla ilgili konular da maalesef yardımcı olamayacağım. Ama onun dışında yardımcı olmaya çalışacağım.


ÖNEMLİ NOT: BEN SPOR HOCASI YADA UZMAN BİRİ DEĞİLİM. ŞUANA KADAR TOPLADIĞIM BİLGİLERİ, GÜNLÜK OLARAK BURAYA YAZIP SİZLERLE DE PAYLAŞMAK İSTEDİM. EĞER SİZE UYMUYORSA KESİNLİKLE DENEMEYİN !
OLUŞABİLECEK HERHANGİ BİR PROBLEMDE SORUMLULUK ALMAMAKTAYIM !


1 yorum: