Mat Oje Yapımı #2


Resim bana ait degildir.
Biliyorum arayı açtım ama geldim. Şimdi ise o merak edilen Mat Oje Serimin ikinci kısmı ile geliyorum. İlk olarak bana şu soruldu, part bir ile ilgili hemen cevaplamak istiyorum. İlk olarak mısır nişastası ince yapılı olduğu için ekde pütür pütür durmuyor fakat, benim gibi mısır nişastası olursa un da olur demeyin. Hem mat olmuyor hem de pütür pütür kalıyor. Aklınızın bir köşesinde dursun, benden söylemesi. 

O zaman gelelim serimizin ikincisine. Ben pim en sevdiğim favorim olan bir yöntem. Hem de her an uygulayabileceğiniz bir yöntem.
İlk olarak evlerimizde bulunan cezvelerden en küçük boyunu alıyoruz. İçini suyla doldurup, ocağa koyuyoruz. Başlıyor tabi kayanamaya. Kaynamaya başlayımca bir beş dakika daha ocakta tutup altını kapıyoruz. O dursun orada.
Sıra ellerde her hangi bir ojeyi alıp sürüyoruz tırnaklarımıza. İlm kat biter bitmez, cezvemizin üzerine ellerimizi tutuyoruz ki, yapısını bozup mat yapabilsin diye. 
Mat olduktan sonra gerekirse ikinci katı geçiyoruz. İkinci kat biter bitmez aynı işlemi tekrar uyguluyoruz. 
Tatam ! Sonuç ortada ! Ben uyguladım ve hepsinde başarılı sonuçlar aldım.
Unutmadan normal bir oje kuruma sürrsine göre daha uzun sürede kuruyor ama olsun, hem hesaplı hemde elimizin altında kolay bulunuyor. :) 
Sorularınızı bekliyorum çok öptüm. :*


Mat Oje Yapımı #2 Mat Oje Yapımı #2 Reviewed by Miss B. on Ağustos 18, 2015 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.