2 Haftada 2 Kilo Verin !


Herkese merhabalar ! Bugün sizlere sevgili Yeşim'in MİM'ini yayınlayacaktım fakat daha bitiremediğim den dolayı, sizlere yeni bir post yazmak istedim. Bu yazıdan sonra büyük ihtimal, MİM yazım gelecek. 

Bugünkü yazım, uzun zamandır zayıflamak isteyip fakat spora vakit bulamayışımdan ötürü, kendini diyete vermiş izmirleydisi'nin yazısı olacak. Kış geldi bitti derken, bir bakmışım bahar kapıya dayanmış. Ne yapıp en kısa sürede sonuç alabilirim diye çok düşündüm. Aramadığım yazı, okumadığım blog ver dergi kalmadı. Buradan çıkarılabilecek bir sonuç öğrendim. O da : SPOR !
Evet spor ! Ne yaparsanız yapın, en iyi diyetleri uygulayın eğer spor yapmıyorsanız, o işi unutun. Çok yüksek kilolar vereceğim diye ümitlenmeyin. Ben de bunu bildiğim den, aynı zamanda yeme düzenimin sağlıksız olmasından dolayı hiç kilo vereceğimi zannetmiyordum. Annemle oturduk, planladık. Kendisi benim zamanımda 15 kilo verip 48 kiloya düştüğü için, en iyi örnek annemi aldım ve işe başladım. 

Biraz kendim den bahsedeyim kilo vermeden önceki halimi. 60 kiloydum. Sabahları 10 da kalkıp, kahvaltı yapıp okula gidiyordum. Öğlen bir çikolata her gün neredeyse yer az su içer akşam ise yemeğe abanır, yemekten sonra tatlı ziyafeti çekerdim. Gün de 2 saat okul yolu çektiğim için yorgunluktan sporda yapmayıp, direk ye-otur pozisyonunda idim. Durum böyle olunca 60'tan yukarı çıkmamak için son zamanlar kendimi frenlemek istedim. Arkadaşımla ilginç diyetler uygulayıp, yine bir sonuç alamadım.

Bir gün bir blogu gezerken Protein Diyeti ismiyle karşılaştım. Genel olarak özetlersek protein ağırlıklı olup, yağ ve karbonhidrat almamaya özen gösteren bir diyet. Aklıma uydu açıkçası. Vücut ilk önce Karbonhidrat ve Yağ yaktığı için en en en son sıra proteine vakit geliyordu. Düz mantıkla ne kadar protein yersek, vücuttaki yağ ve karbonhidrat yakılıp kilo verecektik. Bende kendime bir düzen oluşturdum. Bu uygulama dışına çıkmamaya gayret ettim. Motivasyonumu yüksek tuttum işe koyuldum. Dediğim gibi, çok büyük umutlara kapılmamak lazım. Her vücut sistemi işleyişi farklı. Metabolizma hızları farklı. Ne kadar gerçekçi olursak o kadar doğru sonuç elde ederiz. Ben aşağıya kendi programımı yazacağım, siz buna uygun kendi şartlarınıza göre ayarlayabilirsiniz. 

-Her sabah aynı şekilde 10 da kalkıyorum.
-Sabah kahvaltımı aksatmadan her gün yapıyorum. Kendimi tüm gün tok tutacak şekilde yiyorum. Listem:
*Yemeğe başlamadan önce 1 bardak oda sıcaklığında su içiyorum.
*1 yumurta.
*1 parça peynir. 
*1 dilim ekmek. (köy ekmeği tercihim)
*1 bardak çay. (çoğu zaman bardağa dokunmadığım bile oluyor)
*Domates, biber, yeşillik yada meyve (isterseniz)

-Bu beni baya tok tuttuğu için bu arada bol miktar su içiyorum. Suyu asla ihmal etmiyorum.
-Öğlen saat iki buçuk üç gibi, acıkmamak için kutu ayran ve form patlamış mısır yiyorum. (1 paketinde 4 tane bulunan küçük boyundan ) yada kutu yoğurt yiyorum. İsterseniz meyve de yiyebilirsiniz bunun yanında. Amaç akşam yemeğine kadar sizi acıktırmayan şeyler yemek. 
-Akşam yemeği ise:
*Yemeğe başlamadan bir bardak su oda sıcaklığında.
*Hangi yemek varsa ayrıt etmeden yerim. (Servis kaşığı ile 2 kaşık olacak şekilde)
*Bol salata
*Yanında yoğurt
*Ekmek yemek yok.
*Makarna, pilav, hamur işleri varsa da çorba kaşığı ile 2 kaşık koyarım. (canım istediği zaman yedim, çoğu zaman yemedim bile)

-Yemekten sonra Türk Kahvesi.
-Biraz geçtikten sonra 1 elma.
-Yatmadan en az 2 saat öncede 1 bardak şekersiz, yarım yağlı süt içiyorum.

Not olarak canım tatlı şeker çok çekerse, bitter çikolatadan 1-2 kare yiyorum. Su içmeyi unutmuyorum. Çaydır, kahvedir içeceklerde şeker kullanmıyorum. Kola, Ice tea  gibi içecekler içmiyorum. Dışarı da illa bir şey içeceksem ya yeşil çay yoksa normal çay içiyorum. O da 2 bardağı geçmeyecek şekilde. 2 haftada bir gün kendime tatil verip, istediğim şeylerden biraz daha fazla yiyorum. Pastadır, hamur işidir yememeye özen gösteriyorum. Yediysem bile 1 çatal tadımlık almışımdır. Bir de bunun yanında her işi yaparak, harekete özen gösteriyorum. Ne kadar hareket o kadar kalori gitmesi demek. 

Evet, benim yaptıklarım bunlardı ve 2 hafta içerisinde 60'tan 58'e düştüm. Daha yolu var bakalım. Umarım istediğim kiloya gelirim. Dediğim gibi kişiden kişiye değişecektir, en az iki hafta içinde sonuç alacağınıza eminim. Sakın üzülmeyin, pes etmeyin. Kendinize de güzel bakın ! :*


Önemli not!
-Sağlık durumu iyi olmayanlar, ya da her hangi bir hastalığı ya da önemli bir problemi olanlar uygulamasın. Hiç bir şekilde sorumluluk kabul etmiyorum.







2 Haftada 2 Kilo Verin ! 2 Haftada 2 Kilo Verin ! Reviewed by Miss B. on Nisan 05, 2015 Rating: 5

6 yorum:

  1. Amannn Allahh'ımmm darısı başıma gidesim geliyor ama kuzum ben de böyle bir düzen yok ki :(
    Sabah haldır huldur ofise geliyorum aklıma ne kahvaltı geliyor ne başka bir şey ee haliyle öğlen dalıyorum yemeklere..
    Makarna, pilav asla hayır diyemiyorum off :(
    Benim işim çoookkk zor yaa :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi İnşallah canım benim, kendine hedef koymaya çalış ve ona yönelik ilerle zor da olsa yapacağına inanıyorum ! Kolay gelsin şimdiden :*

      Sil
  2. Ben de bugün başladım bakalım hiç ekmek , hamur, tatlı yemiyorum . Bol su içiyorum. Ve yürüme süremi arttırdım. Hayırlısı olsun inşallah hepimiz için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayirli olsun canim benim, umarim saglikli zinde ve amacina ulasmis bir sekilde goruruz seni :*

      Sil
  3. Şu sıralar bu tarz kilo ile ilgili zayıflama ile ilgili yazılar görünce hemen tıklıyorum. Malum kış aylarından çıkınca şiştim bilazcık:)
    Ve bu sefer nedense aldığım kiloları bir türlü veremiyorum. İstediğim epi topu 3 kilo vermek ama olmuyo.
    benim tatlı ile sorunum var. Çİkolata en büyük zaafım :)) Onsuz hayat düşünemiyorum. Ben de deneyeceğim, bakalım sonuç ne olacak;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de cikolata en buyuk zaafim canim vazgecemem, gecemem diyordum fakat isteyince yapabiliyormus insan :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.